"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

Siostry Daisy Johnson

"Moja sio­stra to czarna dziura.
Moja sio­stra to tor­nado.
Moja sio­stra to koniec liny
moja sio­stra to zamknięte drzwi
moja sio­stra to strzał w ciemno.
Moja sio­stra czeka na mnie.
Moja sio­stra to upa­da­jące drzewo.
Moja sio­stra to zamu­ro­wane okno.
Moja sio­stra to speł­nione życze­nie
moja sio­stra to nocny pociąg
moja sio­stra to ostat­nia paczka chip­sów
moja sio­stra to poranne leniu­cho­wa­nie w łóżku.
Moja sio­stra to las w ogniu.
Moja sio­stra to tonący sta­tek.
Moja sio­stra to dom na końcu ulicy."


Urok tego rodzaju narracji jest oczywisty, ale istnieje prowdopodobieństwo, że styl pochłonie treść. 

I chyba tu jest tak troszkę, szczególnie im bliżej końcówki. Ale to moje odczucie. Nieoczywistość i majaczenie, które rozumie już tylko sama bohaterka (i autorka) jest dość ciarkowe, ale pozostawia ogromne pole do interpretacji.

Rzeczywistość czy ułuda?

Siedzimy w głowie bohaterki, czy to wszystko się dzieje?

...

I choć ta powieść zdecydowanie jest bardziej creepy, to poprzednia, Pod powierzchnią, ciutkę bardziej mi się podobała.

Jednakże polecam, cięzką i niepokojąca lektura, ale z mega klimatem!


MOJA OCENA: 7/10

PRZECZYTAJ FRAGMENT!

TU

***

Książka najmłodszej finalistki Nagrody Bookera, międzynarodowej gwiazdy literackiego świata, porównywanej do największych twórców thrillerów: żywiołowy portret mrocznych relacji między rywalizującymi siostrami, ukazany bez tabu.

Daisy Johnson powraca z thrillerem Siostry, uzależniającą opowieścią o rodzeństwie uwikłanym w sieć bolesnych emocjonalnych zależności, zmagającym się z próbami zrozumienia, gdzie kończy się świat jednej z sióstr, a zaczyna drugiej.

Dzieli je zaledwie dziesięć miesięcy. July i September znają się jak łyse konie i nie potrzebują nikogo innego, tylko siebie nawzajem. Lecz gdy w szkole dochodzi do przemocy, wyprowadzają się wraz z samotną matką do z dawna porzuconego domu na wybrzeżu. W nowym, odizolowanym życiu July czuje, że głęboka więź, jaka zawsze łączyła ją z siostrą, zmienia się w sposób, którego nie rozumie. Obezwładniający strach i powiązane z nim niepokoje zasiedlają dom. Tymczasem poza nim siostry przekraczają granice dopuszczalnych zachowań - aż seria szokujących spotkań wystawia ich wspólnotę doznań na próbę i zmusza do ujawnienia wstrząsającej prawdy o przeszłości i przyszłości dziewczyn.





AUTOR



Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger