"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

Egzorcysta. Historia prawdziwa Troy Taylor

"A jeśli podczas lektury nie zapalicie wszystkich świateł w domu, to nie wiem, co mogłoby was do tego skłonić."

Świetny fabularyzowany reportaż dotyczący głośnego opętania, które posłużyło do nakręcenia jeszcze słynniejszego filmu Egzorcysta i powstania powieści Blatty'ego o tym samym tytule.

Choć już bardziej tematycznie bliżysza jest ekranizacja z Timothy Daltonem - Opętany.

Ta historia o wiele bardziej szczegółowo jest przedstawiona w historii Thomasa B. Allena: Opętany. Prawdziwa historia pewnego egzorcyzmu.

Tutaj też jest nieźle, a nawet bardzo dobrze! Prawdziwa historia jest poprzedzona kilkoma słynnymi innymi opętaniami, o których czyta się z dość dużym strachem i niedowierzaniem, ale najlepsza (z racji tego, że znałam już wcześniej całą historię) dla mnie była końcówka i doświadczenie samego autora, który prawie non stop przez cały czas trwania opowieści przekonywał czytelnika, że tak naprawdę nie wiadomo tak naprawdę, czy to, co się wydarzyło to opętania...

No takie podejście rozkłada mnie na łopatki: ludzie latają pod sufitami, a wszyscy mówią, że to choroba psychiczna...

Także sam autor przekonał się, jak to jest: "Nigdy nie twierdziłem, że posiadam jakieś zdolności parapsychiczne. W rzeczywistości z upodobaniem mówię ludziom, że pod tym względem "mam wrażliwość kamienia". Jednak tego dnia i w tym miejscu ogarnął mnie taki strach, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyłem. To było zimne, obrzydliwe, prawie elektryczne uczucie, które zalało mnie jak fala. Nie wiem, skąd się to wzięło, ale mogłem to wyczuć - i zobaczyć."

Sam na końcu stwierdza: "Nadal nie mam jednoznacznej opinii na temat prawdziwości tego opętania, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że na świecie istnieje prawdziwe zło i że czasami zostają po nim fizyczne pozostałości."

Serio?

Bardzo dobra, mocna lektura, ciekawie napisana i przedstawiona, ze zdruzgotanym sceptycyzmem na końcówce. 

POLECAM!


MOJA OCENA: 8/10

PRZECZYTAJ FRAGMENT!

TU

***

Gdyby nie sprawa Rolanda Doe, nie powstałby najgłośniejszy horror wszech czasów – Egzorcysta. Najsłynniejszy przypadek opętania w historii Ameryki miał miejsce w St. Louis w 1949 roku i do dziś owiany jest tajemnicą.
Stworzona na kanwie wydarzeń w St. Louis powieść Williama Petera Blatty’ego i jej ekranizacja były fikcją. Natomiast Taylor wchodzi w głąb prawdy o tym, co wydarzyło się w 1949 roku. Śledzi kolejne kroki podejmowane przez rodzinę Robbiego zmagającą się z demonem. Opisuje trudną podróż do St. Louis, niesamowite zjawiska towarzyszące opętaniu i ostateczną walkę stoczoną przez egzorcystę.
Badając tę sprawę przez ponad dekadę, autor wnikliwie przeanalizował dostępne informacje i dokumenty, odwiedził miejsca zdarzeń, dotarł i rozmawiał z wciąż żyjącymi, ostatnimi świadkami. Opisując ją, nie narzuca własnej interpretacji faktów i pozostawia czytelnikowi swobodę oceny. Sam nie wątpi jednak, że te przerażające zdarzenia wywarły niezatarte piętno na osobowości wszystkich ich uczestników. Zapewne pozostawią także ślad w świadomości każdego, kto przeczyta tę książkę.


AUTOR


Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger