"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

Dracul Dacre Stoker, J. D. Barker

"Śmierć przyjdzie po nas wszystkich; to będzie cudowne."

Zakochałam się w tej powieści... 
Po prostu.
Miłością niespodziewaną i namiętną.

Jest w niej wszystko, co uwielbiam. 
Jest klimat Alienisty. I sprawisz, że wrócę do prochu. Draculi. Kronik wampirzych Anne Rice. 

Szukacie takich emocji?
Tu je znajdziecie.

Jest mrocznie. 

"... ten widok prześladuje mnie do dziś. Z bagna wysunęła się ręka, pochwyciła ważkę w powietrzu i schowała się znów pod wodę."

Jest przerażająco, ale serio przerażająco. 

"Ciocia Ellen runęła z sufitu.
Dostrzegłem ją kątem oka i próbowałem odskoczyć, ale zjawiła się zbyt szybko, jakby nie tyle spadała, ile odepchnęła się od sufitu z ogromną siłą. Kiedy próbowałem zejść jej z drogi, widziałem, że leci prosto na mnie z rękami i nogami rozpostartymi jak pająk rzucający się na bezwolną ofiarę. Jej oczy nie były już szare [...] ani niebieskie, jakie pamiętałem najlepiej, ale ognistoczerwone, płonące w mroku pokoju." - i co...?! 

Jest krwawo. 

"- Nie powinieneś był wychodzić z pokoju w nocy, Bram. Chłopcom, którzy włóczą się po ciemnym lesie, dzieją się złe rzeczy [...] W lesie jest pełno wilków. Oderwą twoje ciało od kości. Będą ryć pyskami w twoim brzuchu, aż wygłodniałymi językami natrafią na serce i wątrobę, a wtedy pożrą je ze smakiem. Na koniec wyłupią ci oczy z oczodołów. Widziałeś kiedyś, jak robi to sęp? Niesamowity widok. Jedno dziobnięcie i zostaje tylko ziejąca czarna dziura." - opowieść niani na dobranoc...

Jest creepy i mega klimatycznie.

"Dziewczynka nie odpowiedziała, tylko wbijała we mnie spojrzenie ciemnych oczu. Zaryzykowałam krok w jej kierunku, ale w miarę jak się zbliżałam, ona cofała się o identyczną odległość. Nie brały w tym jednak udziału jej stopy - w ogóle nie widziałam, żeby się poruszały. Po prostu przesuwała się, jakby unosił ją powietrzny dywan. Widząc to, mimowolnie zrobiłam gwałtowny wdech, a ona uznała moją reakcję za zabawną i uśmiechnęła się, odsłaniając zęby. Były bardzo białe, aż nienaturalnie. Jej skóra również wydawała mi się dziwna - śmiertelnie blada i poznaczona żyłkami. Jej policzki, z początku rumiane, kiedy ja zobaczyłam, teraz blakły."
Jest przerewelacyjnie! 


Narracja pierwszorzędna! Forma listów, wspomnień, pamiętników i to nie jednego bohatera, ale wielu - to daje szerokie spektrum poznawcze. 
Skrócik. 


Bram Stoker był chorowitym dzieckiem. Spędził większość swojego dzieciństwa w domu, przykuty do łóżka i bez siły. Jego niania, Nanna Ellen, opiekowała się nim i tylko ona była w stanie zapewnić mu ulgę w cierpieniach i uratować go, gdy wydawał się bliski śmierci. 
Jednak Bram i jego siostra Matilda, z czasem zaczęli zauważać dziwne rzeczy u swojej opiekunki. Rzeczy, których nie potrafili wyjaśnić... Przerażające i dziwne...

"- Ufasz mi?
Oniemiały, z ledwością kiwnąłem głową.
- A nie powinieneś - odparła."
...a potem nagle pewnego dnia zniknęła z ich życia.

Co się z nią stało?
Kim była?
Kim jest?

CZYM JEST...?

I co Bram ma z nią wspólnego...?

Jedna z najlepszych powieści grozy ever!

POLECAM!


Książkę otrzymałem/otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl



MOJA OCENA: 9/10

PRZECZYTAJ FRAGMENT!


***

Krewny słynnego autora Brama Stokera oraz finalista nagrody jego imienia łączą siły w oryginalnym prequelu jednej z najbardziej znanych powieści wszech czasów. Zainspirowany notatkami i tekstami pozostawionymi przez autora klasycznej powieści, „Dracula. Początek” jest paranormalnym thrillerem, który ujawnia nie tylko prawdziwe pochodzenie Draculi, ale także Brama Stokera – i opowiada o enigmatycznej kobiecie, która ich łączy.

Jest rok 1868, a dwudziestoletni Bram Stoker czeka w opuszczonej wieży, by stawić czoła nieopisanemu złu. Uzbrojony tylko w krucyfiksy, wodę święconą i strzelbę, modli się o przetrwanie najdłuższej w swoim życiu nocy. Desperacko zdecydowany, aby zarejestrować to, czego był świadkiem, Bram spisuje wydarzenia, które go tu doprowadziły...

Jako chorowite dziecko Bram spędza swoje pierwsze dni przykuty do łóżka w domu swoich rodziców w Dublinie. Opiekuje się nim młoda kobieta, Ellen Crone. Kiedy w pobliskim mieście dochodzi do szeregu dziwnych zgonów, Bram i jego siostra Matylda uświadamiają sobie wzorzec w dziwnym zachowaniu opiekunki – tajemnicę, która się pogłębia, mrożąc krew w żyłach, dopóki Ellen nie znika nagle z ich życia. Wiele lat później Matylda wraca ze studiów w Paryżu, aby przekazać Bramowi wiadomość, że widziała Ellen – i że koszmar, który według nich dawno się skończył, dopiero się zaczyna.

Cykl: Stoker's Dracula (tom 1)





AUTOR





Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger