"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

Outsider Stephen King

"Zabójstwa te popełnił outsider. Wykorzystuje on naszą współczesną naukę, naszą współczesną medycynę sądową, przeciwko nam, ale jego prawdziwą bronią jest nasza niewiara. Nauczono nas ściśle trzymać się faktów i kiedy te fakty są sprzeczne, czasem go wyczuwamy, ale wzbraniamy się przed podążeniem jego tropem. On wie o tym. Wykorzystuje to."
Boszszsz...
I trzeba stawić czoło faktom, z podniesioną głową.
To jedna z najsłabszych książek Mistrza. Dla mnie.

Najbardziej "poruszyła" mnie /choć to i tak szumnie napisane/ część pierwsza, która jest lekko niepokojącym kryminałem, który nie jest moim ukochanym gatunkiem literackim.

Myślałam, że potem już będzie lepiej...
Nie było.
Tematyka stricte kingowska poleciana została "po łebkach", a zakończenie?
Jeszcze gorsze niż to Pod kopułą. Pięciosekundówka okraszona rozczarowaniem.

W wielkim skrócie? 

Całość to klub dyskusyjny detektywów i policjantów różnego kalibru i różnego wyznania, którego członkowie usilnie, non stop i bez przerw debatują nad tym, czy uwierzyć w coś, w co uwierzyć się nie da... Główkują, kombinują, negują, zaprzeczają, drapią się po głowach... i gadają. 

Ot, i cała akcja.

Włączenie dodatkowo pewnej pani z trylogii Pan Mercrdes jest dla mnie zabiegiem totalnie omyłkowym, ponieważ dla tych, którzy owej trylogii nie tknęli palcem, będzie to tylko pierwiastek zamieszania. I nudy. Dekoncentracji. Tak mi się wydaje. 
Potwór - bo takowy jest, i owszem, jest... groteskowy. Końcowe dialogi wyjaśniające esencję jego żywotności - żenujące. 
Tragedia.

Historia z potencjałem - MOGŁO BYĆ 100% Kinga w Kingu. Ale nie było. Fanom kryminałów będzie się z pewnością podobać tak opowieść z dreszczykiem, ale ja nastawiłam się na czytanie KINGA, nie Cobena...

No cóż...
I tak KOCHAM KINGA!!! 
Pamiętajmy, że jest on już prawie wiekowy staruszkiem. Może gdzieś jeszcze tlą się w nim ogniki grozy...:)))

Serial o niebo lepszy od książki, ma klimat Pana Mercedesa.

MOJA OCENA: 6/10



PRZECZYTAJ FRAGMENT!


FRAGMENTU NIE BĘDZIE. MAM DEPRESJĘ...:/



TU ;)


***
"Bestialska zbrodnia. Śledztwo pełne znaków zapytania. Stephen King, znajdujący się w szczególnie owocnym okresie twórczości, przedstawia jedną ze swoich najbardziej niepokojących i wciągających opowieści.
W parku miejskim znalezione zostaje zmasakrowane ciało jedenastoletniego chłopca. Naoczni świadkowie i odciski palców nie pozostawiają wątpliwości: sprawcą zbrodni jest jeden z najbardziej lubianych obywateli Flint City. To Terry Maitland, trener drużyn młodzieżowych, nauczyciel angielskiego, mąż i ojciec dwóch córek. Detektyw Ralph Anderson, którego syna Maitland kiedyś trenował, nakazuje przeprowadzić natychmiastowe aresztowanie w świetle jupiterów. Maitland ma wprawdzie alibi, ale Anderson i prokurator okręgowy wkrótce zdobywają kolejny niezbity dowód: ślady DNA. Sprawa wydaje się oczywista.
Kiedy w toku śledztwa zaczynają wychodzić na jaw przerażające szczegóły, porywająca opowieść Kinga wchodzi na wyższe obroty, napięcie narasta, aż staje się niemal nie do zniesienia. Terry Maitland na pozór jest miłym człowiekiem, ale czy ma drugie oblicze? Odpowiedź szokuje – tak jak szokować potrafi tylko Stephen King."





SERIAL


TRAILER










Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger