"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

Jera Norbert Zieliński

"Tu nie ma Boga (...) Tu rządzi Jera. Ona jest naszym bogiem."

Przyciągnęła mnie okładka. Jak zawsze zresztą.

Zaczęłam czytać bardzo ostrożnie, ze średnim nastawieniem - czułam się jak saper na polu minowym: "o, na razie jest ok chyba... no dobra, narracja dziwna ciut, ale niezła... to chyba jest dobre... To jest bardzo dobre!"

Pierwsze słowo, jakie nasuwa mi się na myśl, w związku z tą opowieścią, jest niepokój.

NIEPOKÓJ.


Świat, w jakim znalazłam się wraz z głównym bohaterem, to świat koszmaru Żon ze Stepford, ale w wersji groza/horror, troszkę Wayward Pines. I troszkę Koraliny.


Miasteczko - "miejsce idealne."


Odizolowane.

Zamknięte w pułapce.

Mieszkańcy.


Serdeczni. Uśmiechnięci. Pomocni.


Sztuczni.
Bez celu.
Bez pamięci.
Bez przyszłości.
A przede wszystkim - bez przeszłości.

A wszystkim tym włada Jera. Kobieta - wąż.

Dokładnie tak. 

Może niektórzy znajdą tu nieco kiczu, ale w moim przypadku zagubił się on na rzecz klimatu i niesamowicie wymyślonej historii - widziałam ekranizację:) Może zrobiłabym to nieco mniej pulpiasto - potworzasto, ale... nie ja jestem autorem i nie mam takiej wyobraźni, więc biorę to, co mi dają:) Czytam. Jestem zaskoczona. I bardzo zadowolona!


Narracja, moim zdaniem, stylem przypomina przypowieści: krótko, prosto i na temat. A przy tym, jakże klimatycznie!


Polecam, choć wiem, że niektórzy popukają się w głowę, czytając moją recenzję po przeczytaniu Jery. No cóż - gusta są różne i każdy ma swoje. 


U mnie zaskakująca trafiejka, która ciągle siedzi mi w głowie.


MOJA OCENA: 7/10


PRZECZYTAJ FRAGMENT!


***
Może gdyby wsiadł do dobrego pociągu, to wszystko by się nie wydarzyło. Jan - młody, obiecujący malarz opuszcza żonę i dziecko, aby rozpocząć wystawy w największych europejskich miastach. Tymczasem zostaje porwany i uwięziony w miejscu, którego mieszkańcy zachowują się podejrzanie, a obiektem ich kultu jest potworna, okrutna Jera. Jan musi zrobić wszystko co w jego mocy, aby wrócić do rodziny. Ma tajemniczych pomocników, ale Jera jest czujna, a za nieposłuszeństwo karze śmiercią…

Na stronie www.norbertzett.pl znajdziesz bonusowe opowiadanie związane z wydarzeniami zawartymi w Jerze - Wyprawa do Perłowego Gaju. Wejdź i sprawdź, zupełnie za darmo!


AUTOR



Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger