"A DZIŚ ŻEM SE CZYTŁA/LUKŁA..."

CZYTAJ ZA DARMO!

Statystyki

SZUKAŁKA

41 dni nadziei Susea McGearhart, Tami Oldham Ashcraft

"... zapłakałam, bo oprócz siebie nie miałam nikogo, zupełnie nikogo na tej ogromnej, wypełniającej cały świat wodzie."

Największą zaletą tej książki, jest autentyczność opowieści.
To, że jest ona oparta na faktach, daje kopa wyobraźni.
Bo narracja zupełnie go nie daje...
Mam wrażenie, że historia opowiedziana jest przez autorkę dla autorki - to jej osobista krucjata, nie bardzo przeznaczona dla innych. Założenie było z pewnością inne, ale wyszło, jak wyszło.
Płaska narracja, w sumie to relacja. Dużo hiperboli, szczególnie, jeśli chodzi o postać Richarda, który nie odegrał tam dużej roli (więcej jest go we wspomnieniach).

Historię tą spisała osoba, która nie jest pisarzem.

"Mam nadzieję, że z mojej historii zaczerpniecie inspirację i moc. Wierzę, że ocalałam zrządzeniem losu, za sprawą woli Boga. Jeszcze nie nadszedł mój czas. Przez czterdzieści jeden dni w samotności przekonałam się, że my, ludzie, żyjemy zgodnie z przeznaczeniem."

Ciekawe, jaka będzie ekranizacja, bo sama w sobie opowieść wstrząsająca dość. Mam wrażenie, że będzie lepsza, niż lektura.

MOJA OCENA: 6/10


PRZECZYTAJ FRAGMENT!


***
Kiedy Tami poznaje Richarda, szybko zdaje sobie sprawę, że to mężczyzna jej życia – oboje kochają przygodę i żeglowanie. Wkrótce zostają parą i razem wyruszają jachtem z Tahiti do Kalifornii. Spokojna podróż zakochanych staje się koszmarem, gdy tropikalny sztorm zmienia się w potężny huragan. Zdając sobie sprawę ze śmiertelnego zagrożenia, Richard nakazuje ukochanej schronić się pod pokładem. Chwilę później gigantyczna fala uderza w jacht i kobieta traci przytomność. Gdy ją odzyskuje, łódź jest zniszczona, maszty połamane, a silnik i radionadajnik uszkodzone... 

"41 dni nadziei" to poruszająca opowieść o walce z bezmiarem oceanu i własną słabością w oczekiwaniu na ratunek. To historia o sile woli, odwadze, zaradności i nadziei.





EKRANIZACJA
/KLIKNIJ ZDJĘCIE/





TRAILER




Autor: Sabina Bauman - klik zdjęcie
Copyright © 2014 Mniej niż 0 - Mini Recenzje , Blogger